Kansallinen Rekrytointitutkimus ™

Kansallinen rekrytointitutkimus selvittää rekrytoinnin tilaa ja trendejä Suomessa vuosittain. Vuoden 2016 tutkimus julkaistiin toukokuussa. Tutkimuksen toteuttaa Duunitori.

 

 

lataa tutkimus »

Tutkimuksen toteutus

Tutkimus toteutettiin sähköisellä kyselylomakkeella ja siihen vastasi 158 rekrytoinnista ja henkilöstöasioista vastaavaa henkilöä. Kyselyssä vastaajilta kysyttiin perustietojen lisäksi muun muassa mielipiteitä suorahausta, rekrytointiprosessista ja ilmoituskanavista. Lisäksi vastaajat saivat pohtia rekrytoinnin tulevaisuutta.

 

Rekrytointitutkimus 2016

lataa tästä »

%

Hyvä työnantajamielikuva on ratkaisevaa rekrytoinnin onnistumisen kannalta

%

Käytämme maksullisia työpaikkailmoituksia

%

Motivaatio on erittäin tärkeä rekrytointiin vaikuttava tekijä

Lataa tutkimus:

Jätä yhteystietosi ja lataa tutkimuksen tulokset. Saat tutkimuksen pdf-linkkinä sähköpostiisi.


* Yksityisyys on meille tärkeää, emme jaa tietojasi kolmansille osapuolille.
** Jos et jostain syystä saa tutkimusta, ota yhteyttä rekrytointitutkimus@duunitori.fi ja lähetämme sen sinulle.

Kommentteja rekrytoinnin tulevaisuudesta

 

Nyt puhutaan markkinoinnin automatisoinnista, myös rekrytointia pystyttäisiin automatisoimaan.

Yritykset etsivät itse aktiivisesti tavalla tai toisella sopivat tekijät. Työpaikkailmoittelun avulla löydetyt tuovat vain hiekkaa toimiston lattialle.

Rekrytoinnin mahdollisuuksiin kuuluu mm. se, että enää suuret eivät syö pieniä, vaan nopeat syövät hitaat – rekrytoinnin nopeus ja avoimuus antaa mahdollisuuksia ketterille yrityksille napata parhaat tekijät.

Yritykset etsivät itse aktiivisesti tavalla tai toisella sopivat tekijät. Työpaikkailmoittelun avulla löydetyt tuovat vain hiekkaa toimiston lattialle.

Ilmoittelukenttä pirstaloituu ja tärkeäksi nousee ymmärrys siitä mitä kanavia käyttämällä tavoitetaan tehtävään sopivat kandidaatit.

Työnhakuprosessin digitalisoituminen, joka kohdassa. Suomessa valitettavasti nämä muutokset tapahtuvat hitaasti verrattuna moniin muihin maihin.